Urenregistratie

Doelen

Het registreren van uren heeft verschillende doelen:

  • Het is in de meeste gevallen de basis voor je inkomsten;
  • Het totaal aantal uren dat je hebt besteed aan je onderneming bepaalt of je in aanmerking komt voor de zelfstandigenaftrek.

 

Registreren nieuwe activiteit

Je kan op twee manieren je uren registreren:

  1. Via de menu-optie ‘Urenregistratie’
  2. Vanaf het dashboard

 

Via de menu-optie ‘Urenregistratie’

Via de menu-optie ‘Urenregistratie’ kom je terecht in het overzicht van alle geregistreerde activiteiten. Klik op de knop ‘Activiteit toevoegen’ en het volgende scherm verschijnt:

urenregistratie

 

Klik op de knop ‘Opslaan’ om de activiteit te bewaren.

 

Vanaf het dashboard

Een snellere manier om een activiteit te registreren is via het dashboard. Zodra je op de knop ‘Nieuwe activiteit’ hebt gedrukt, klapt het scherm uit. Vul vervolgens een korte omschrijving van de activiteit in en selecteer de klant en de opdracht. Kies als laatste de juiste categorie en realiseer je dat een activiteit met de categorie ‘Opdracht’ in een later stadium wordt ingeladen in een factuur.

De benodigde informatie is hiermee compleet. Druk op de startknop om de timer te starten:

urenregistratie-dashboard

 

Lunchtijd

Zodra de timer is gestart (of al een langere tijd loopt) is het mogelijk om lunchtijd toe te voegen. Lunchtijd moet altijd handmatig worden toegevoegd. Deze lunchtijd wordt in mindering gebracht van de de totale duur van de activiteit. Duurt de activiteit van 10.00 tot 11.00 uur, dan zal er geen lunchtijd van toepassing zijn. Is het echter een activiteit die van 09.00 tot 17.00 uur duurt, dan is de kans groot dat je wel lunchtijd in mindering wilt brengen.

urenregistratie-lunchtijd

 

 

Bewerken of verwijderen van een activiteit

Wil je een activiteit bewerken of verwijderen? Selecteer dan de juiste activiteit van het activiteitenoverzicht. Je komt in dit overzicht via de menu-optie ‘Urenregistratie’.

We hopen dat dit artikel je vraag heeft beantwoord. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan gerust contact met ons op via support@zioo.nl.

Wij helpen je graag verder.